söndag 4 november 2018

Vegovision var ren pepp :)

Behövdes verkligen när livet annars är rätt jobbigt emellanåt.

Hade räknat med att köpa TVÅ böcker, men kom hem med tre :)

1) Karolina Tegelaars nya "Julboken utan ägg och mjölk" - prio ETT vad gäller mässbesöket :)
Alltid kul att snacka med en så inspirerande person!
Har redan markerat ett flertal recept att testa :)
SÅ skönt att ha så noggrannt testade recept :) - men man blir ju lite matt och önskar man själv orkade testbaka lika mycket innan man lägger upp recept här på bloggen  ...

2) Mattias Kristianssons nya veganbibel " Det veganska köket" - missade nästan att kliva av på Odenplan för att byta till pendeltåget så försjunken var jag i den. Såååååååå bra!!!!!!!!!!!!!!!! Den var prio två vad gäller mässan :) (men ok, jag är mer baknörd än matlagningsnörd även om jag är rätt nördig på båda områdena)

3) Maggies Skafferi bok - den har jag varit nyfiken på länge - ända sedan jag snubblade över hennes blogg för ett tag sedan. SÅ bra att ha recepten samlade i bokform så jag inte behöver sitta vid datorn (det gör jag redan alldeles för mycket i samband med jobbet) ...


Så nu blir det mera dagdrömmeri :) och funderande över vad jag kan baka åt andra (där det inte är lika noga med sockerfritt/lågsocker) och vad och hur jag kan experimentera åt mig själv (där det numera måste vara lågsocker/sockerfritt/low-carb) ...

Förutom all god mat jag ser fram emot ur Mattias bibel :)

En händelserik dag med andra ord :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar