onsdag 2 januari 2013

En slags indexering av Artisan Vegan Cheese

Jag skrev redan i mina slutsatser att en av bristerna med boken Artisan Vegan Cheese av Miyoko Schinner som jag upplever är att den är svår att hitta i och få en överblick över.

Har nu fixat en slags indexering som dels visar vilka recept som kräver vilka andra recept och också ger en fingervisning om vilka ingredienser som krävs till osten i fråga.

Teckenförklaringen finns sammanfattad i denna bild (bilden går att förstora upp genom att klicka på den!):


Sammanställningen finns i denna bild (bilden går att förstora upp genom att klicka på den!) - jag har försökt dubbelkolla men det -kan- fortfarande finnas fel i bilden - kommentera gärna om ni hittar något som bör korrigeras!

Insorteringen i kategorier (1-11) följer en recept-pärm jag har och är förmodligen rätt subjektiv.


1 kommentar:

  1. Vad härligt att se någon annan som testar ostarna ur den boken. Jag har haft den sen innan jul någon gång. Hade tänkt fråga någon som kanske vet vad jag gör för fel med min rejuvelac då den lyckades första gången men inte blivit sig lik sedan dess :/ Verkar ju dock som du kör hårt surkålsspad (och tistelvinds surkål brukar jag ha i min kyl) men jag tänkte fråga dig ändå om du provat göra rejuvelac? Antar ju att smaken blir olika beroende på vilken "syrningsagent" man har.

    I övrigt vill jag bara säga, jättebra blogg, fortsätt så :D
    Mer ostexperiment om du inte tröttnat förstås! ;)

    /Tomas

    SvaraRadera